Pages

torstai 28. heinäkuuta 2016

Mielenrauhaa etsimässä






Uskon, että tälläkin hetkellä moni miettii, että vieläkö ehtisi siihen kuuluisaan bikinikuntoon täksi kesäksi. Mulle tapahtui tänä kesänä jotain ihmeellistä. Kun jotain odottamatonta tapahtuu siinä omassa pienessä piirissä, niin nuo pinnalliset asiat saa väistyä.

Toki minulle on tärkeää miltä se peilikuva näyttää. Näin loman lähestyessä loppuaan alan taas tarkemmin katsomaan mitä sinne lautaselle tulee mätettyä.

Kuten jo aiemmin kirjoittelinkin niin olen dietannut useampaan otteeseen ja mulla se meni yli. En osannutkaan siirtyä takas ns normiin ja kroppa ja mieli kävi ylikierroksilla.

En tiedä sopiiko se diettaaminen kenellekään. Paljon puhutaan siitä, että Fitness pilaa kropan, mutta uskon, että ihan itse siinä pilaa kroppansa. Jos lähdet kylmiltään ilman salitaustaa touhuun mukaan ja sulla ei ole asiantuntevaa valmentajaa, joka tietää mitä tekee.

Jossain vaiheessa kävi itselläkin kisaaminen mielessä ihan siinä mielessä, että olisi "kiva" nähdä mihin sitä pystyy ja laittaa kroppa äärirajoille. Mutta koska olen tällainen perfektionisti, en puolivalmiina lähtis moiseen mukaan ja toisekseen ei multa varmaan tarpeeksi löytys itsekuria,koska olen tällainen armoton herkkuperse. :D Toki päättäessäni jotain mulla on armoton tahtotila, että en sano ei koskaan. ;) ja nostan kyllä suunnattomasti näkymätöntä hattua kaikille, jotka sinne lavalle nousee ja ylittää itsensä.

Mulle se ruokavalion noudattaminen ei kuitenkaan sovi, koska otan kaiken niin pilkuntarkasti. Nautin tällä hetkellä siitä vapaudesta, että minä itse päätän mitä suuhuni laitan. Toki oli helppoa kun sulla oli tarkat ohjeet miten tulee syödä. Tänä kesänä olen treenannutkin hävettävän vähän enkä ole mitenkään potenut siitä huonoa fiilistä. Näin kesällä olen lenkkeillyt pitkin Joensuuta ja nauttinut suomen kauniista kesästä hyvässä seurassa. Näin vanhemmiten metsä ja luonto on saanut uuden merkityksen ja saan luonnosta käsittämättömän paljon voimaa ja energiaa.




Jokaisella meistä on varmaankin hyvin erilaiset lähtökohdat miksi esimerkiksi nauttii liikunnasta. Toisille niin kuin mulle esimerkiksi se oli aiemmin puhtaaksi ulkonäöllinen asia. Toki minua edelleen kiehtoo kropan muokkaaminen, koska siinä ei tulla koskaan valmiiksi. Mutta kaiken tuon rinnalle on nyt tullut se, että haluan että kroppani voi hyvin ja mieli pysyy virkeänä. Matka itseen on elämän mittainen projekti ja kunpa vain tällä matkalla oppisimme olemaan armollisempia itsellemme. En tiedä voinko koskaan olla kroppani kanssa täysin sinut, mutta sopivasti rentoa otetta ei varmaan ole pahitteeksi. Huippua iltaa just sulle! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti